scrt
לתאום פגישות: 0528444279
דיקור סיני לכאבי ראש

מומחים לדיקור סיני בכאבי ראש: בריאות אחרת

דיקור סיני לטיפול במיגרנה

לפני שנדבר על טיפול למיגרנה בדיקור סיני, בואו נדבר על המיגרנה עצמה. מיגרנה היא מחלה שגורמת לנו לא מעט כאב ראש במשמעות המילולית של המילה. להבין את המחלה זה דבר די מורכב מכיוון שיש לה גם שורשים תורשתיים אך גם מושפעת מגורמים סביבתיים. המיגרנה היא כאב ראש קשה במיוחד אשר ממש משתק את מי שסובל מהכאב. בדרך כלל הוא מורגש בתור כאב חד רק בצד אחד של הראש והוא מלווה בתחושות בחילה עד כדי הקאה וכמובן רגישות לרעשים ולאור. מקרים קשים יותר של מיגרנה עלולים ממש לגרום לתחושת שיתוק בחצי גוף.

אין לזלזל במיגרנה, היא גורמת סבל רב לאנשים הסובלים ממנה ומשאירה אותם במקרים רבים חסרי אונים  אל מול כאבים משתקים. אין פלא שמי שסובל ממיגרנה הופך כל אבן בחיפוש אחר טיפול למיגרנה; מי שסובל ממיגרנה מוכן לנסות הכול; מתרופות סבתא, דרך כדורים ועד טיפול טבעי כמו דיקור סיני.

ישנו מגוון גדול מאוד של כדורים ממשפחות שונות המיועדים לטיפול במיגרנה; אך נראה שדווקא המגוון הגדול הוא ההוכחה ליעילות המוגבלת של הטיפולים הקונבנציונליים; הרי אם היה כדור קסם שעובד ומשיג תוצאות אצל כל המטופלים וללא תופעות לוואי, בוודאי שלא היה צורך בכל כך הרבה תרופות שונות. חלקן של התרופות הן סטרואידים, נוגדי דיכאון ואפילו תרופות לטיפול באפילפסיה.

דיקור סיני לכאבי ראש

אלו הן תרופות אשר עלולות לגרום לתופעות לוואי, במיוחד כאשר מדובר בשימוש ממושך. החשש מתופעות הלוואי, תגובות בין תרופתיות ואפילו פיתוח תלות בתרופות מביא את רוב האנשים למסקנה הברורה שיש צורך בטיפול טבעי.

טיפול בדיקור סיני להעלמת כאב ראש

אז אמנם אין תאגידי ענק בעלי אינטרסים כלכליים אשר ישטפו לכם את המוח וינסו לשכנע אתכם כי הדיקור הוא הפתרון לכאב ראש, אך בכל זאת ישנם נתונים מחקריים המראים הצלחה גדולה של טיפולי דיקור סיני נגד מיגרנה. גם קופות החולים מבינות כי דיקור סיני הוא טיפול טבעי עדיף בהרבה מאוד מקרים ולכן מציעות אותו בסל השירותים שלהן. אם פעם אנשים הגיעו לדיקור סיני רק לאחר שנכשלו טיפולים אחרים, היום הגישה השתנתה וחל היפוך מגמה; רופאים רבים ממליצים על הדיקור הסיני דווקא כקו ההגנה הראשון ואת הטיפולים התרופתיים כאופציה בעדיפות שנייה. הדיקור הסיני מביא להפחתה בכאבי הראש והפחתת התלות במשככי כאבים. היתרון הגדול של דיקור סיני הוא בכך שזהו אחד הטיפולים הבודדים שאין להם שום תופעות לוואי. טיפול למיגרנה באמצעות דיקור סיני דורש סדרה של מספר טיפולים אך רוב המטופלים מעידים על שיפור במצב והקלה בכאבים כבר מהטיפול הראשון.

כיצד מתבצע דיקור סיני?

הרפואה הסינית נוקטת בגישה קצת שונה מהרפואה המערבית, למרות שהרפואה המערבית מתחילה לאמץ את אותה הגישה. על פי הגישה של הרפואה הסינית יש קשר ישיר בין גוף לבין נפש; מהסיבה הזו טיפול בדיקור סיני אינו מתחיל בנעיצת המחטים אלא דווקא בשיחה אישית. גם הדיקור עצמו, מבחינת כמות המחטים והמיקום שונה מאדם לאדם על פי ההחלטה של הרופא המטפל. כלומר הרפואה הסינית רואה הבדל בין אדם לאדם, בין מקרה למקרה ומתאימה לו את הטיפול האישי המתאים עבורו. זאת בשונה מהרפואה המערבית אשר מנסה לייצר כדורי ״פלאים״ אשר מתאימים לכל אחד. אך אין מטרתה של הרפואה הסינית לבקר את הרפואה המערבית, למעשה מקובל מאוד להתייחס אל הרפואה הסינית כאל רפואה משלימה ולשלב טיפול למיגרנה הכולל דיקור סיני עם טיפולים תרופתיים.

עוד על דיקור סיני