scrt
לתאום פגישות: 0528444279
דיקור סיני לכאבי גב

מומחים לדיקור סיני בכאבי גב: בריאות אחרת

דיקור סיני לפריצת דיסק גב תחתון

צניחת דיסק בין חולייתי. פריצת דיסק היא פגיעה בסחוס הנמצא בין חוליות עמוד השדרה ואשר מטרתו היא לבלום את הזעזועים בין החוליות. פריצת דיסק נגרמת כתוצאה ממאמץ. הסחוס בנוי ממבנה קרומי דמוי בצל, כאשר ישנו לחץ גדול על הסחוס הקרומים מתחילים להינזק. לא תמיד אנו חשים בכאב, כאשר זה מתרחש בשכבות הפנימיות איננו מרגישים כאב, אך כאשר זה קורה בקרומים החיצוניים אנו בהחלט מרגישים כאב.

הגורמים לפריצת דיסק

לחץ על הסחוס כתוצאה מישיבה לא נכונה, מאמץ גופני גדול, שרירים חלשים ומשקל יתר יכולים לגרום לפריצת דיסק. בסופו של דבר הגורמים לפריצת דיסק מסתכמים ללחץ גדול על הסחוס בנסיבות אלו או אחרות. בקבוצות הסיכון לפריצת דיסק ניתן להזכיר אנשים העובדים בעבודה פיזית קשה, במיוחד עם השרירים שלהם אינן מורגלים לעומס וכמובן אנשים כבדי משקל אך במקרים רבים גם אנשים העובדים בישיבה רציפה ללא שינוי תנוחה במהלך רוב שעות היום.

דיקור סיני לכאבי גב

פריצת דיסק גורמת לכאב גב ומחייבת מנוחה על מנת לאפשר לסחוס להתאחות. ישנן שיטות שונות לטיפול בפריצת דיסק, כמו למשל דיקור סיני אשר יעיל בכלל לטיפול בכאבי גב, אך תמיד מוטב לשים את הדגש על מניעה. בעזרת תרגילים לחיזוק השרירים והדרכה נכונה לגבי השיטות לאמץ את הגב ניתן למנוע את מרבית המקרים של פריצת דיסק.

דיקור סיני לפריצת דיסק

הרפואה המערבית ברוב המקרים ממליצה על מנוחה על מנת לתת לסחוס להשתקם ובמקרים קיצוניים התערבות כירורגית.  אין מחלוקת על יכולתו של הסחוס להשתקם לבד, להוציא מקרים מיוחדים, אך יש לקחת בחשבון שפריצת דיסק גורמת לכאבים ומונעת מאתנו להמשיך בשגרת החיים. במידת הצורך הרופאים עושים שימוש במשככי כאבים, תרופות אנטי דלקתיות ואפילו סטרואידים. הרפואה הסינית לעומת זאת מעדיפה להשתמש בדיקור סיני לכאבי גב להפחתת הכאב; על פי מחקרים שונים ישנה יעילות גבוהה מאוד של דיקור לפריצת דיסק. רוב המטופלים מדווחים על שיפור והקלה מידית בכאבים ללא צורך בשימוש בתרופות. אין מדובר בניסים, דיקור לכאבי גם מעודד את הפרשת האנדרופינים. האנדרופינים הם משככי הכאבים הטבעיים של הגוף ומופרשים על ידי המוח וקשורים לשיכוך כאבים ואפילו תחושת אופוריה והנאה.

דיקור סיני לפריצת דיסק הוא הרבה יותר ממתן הקלה לכאב גב. אמנם הרפואה הסינית אינה דוחה את הטענה כי מאמץ גורם לפריצת דיסק אך במקביל התפיסה הסינית מאמינה כי בעיות בזרימת דם עלולות לגרום לחולשה בסחוס ולהעלות את הסיכוי לפריצת דיסק. ניתן להגיד כי הרפואה הסינית רואה בפריצת הדיסק סימפטום לבעיה של חוסר זרימת דם.  דיקור סיני לפריצת דיסק מסייע לטיפול בכאבי גבאך בהחלט יש לו גם אלמנט של חיזוק הגוף ויכולת הריפוי העצמי שלו. גם אינכם חסידים גדולים של הרפואה הסינית, תשמחו לשמוע שרופאים רבים ממליצים על דיקור סיני לפריצת דיסק ובאופן כללי דיקור לכאבי גב. ישנם מחקרים שונים המצביעים על יעילות גבוהה של טיפולי דיקור לכאב.

עוד על דיקור סיני